Intrinsic Value in a Business Portfolio – analiza produktów

Prawdopodobnie jeśli jesteś doświadczonym pracownikiem przedsiębiorstwa notowanego na przykład na giełdzie, prawdopodobnie przywiązujesz dużą uwagę na standardowych wskaźników finansowych rynków kapitałowych takich jak cena akcji i zysk na akcję. Doradcy finansowi i media często popełniają ten sam błąd. Uważają twoją cenę akcji za idealny cel swojej strategii i pierwotne odzwierciedlenie jej skuteczności. Ale czy aby na pewno to jest dobre rozwiązanie? (…)

 

„Intrinsic Value in a Business Portfolio” pokazuje analizę działań typowych dla branży materiałów budowlanych. Gdybyś był liderem tej firmy, jakie strategie uznałbyś za optymalne, które mogą wpływać na wskaźniki finansowe? Możemy pomóc sobie w odpowiedzi zaglądając do macierzy, w której na przytoczonym przykładzie można zauważyć, że prawym górnym kwadrancie laminat jest produktem korzystnym na atrakcyjnym rynku. Można wiarygodnie oszacować, że sprzedaż i zyski będą rosły. Powinniśmy zainwestować w ten produkt. W dolnym lewym kwadrancie kamień naturalny jest produktem o niekorzystnej sytuacji na nieatrakcyjnym rynku, więc masz opcje, aby skierować produkt w nowym kierunku – lub wyjść, sprzedając dział, a nawet go zamykając. W pozostałych dwóch kwadrantach produkty drewnopochodne stają w obliczu trudnej konkurencji, a ich perspektywy są zniechęcające. Należy zastosować działania, które poprawią konkurencyjność produktu. (…)

Źródło: https://www.strategy-business.com/article/The-Real-Value-of-Your-Company?gko=8f7c5