Projekty

#iSMU – #Implications of Social Media Use @IBM Watson

The Project Implications of Social Media Use (#iSMU) is Wroclaw Univerisity of Economics and IBM Watson research collaboration. #iSMU is defined as the impact of Social Media on a professional career and personal development aspects.

The project is held in the form of competition. Competing teams representative are Master’s degree and PhD students. Students of all public Universities in Wroclaw are invited to the audience of competition.

Partners:

  • Wroclaw Univerisity of Economics
  • IBM Client Innovation Center Wroclaw & Katowice

Link: www.ismu.ue.wroc.pl


Szkoła Letnia Zarządzania

Szkoła Letnia Zarządzania skierowana jest przede wszystkim do młodej kadry naukowej. Główny cel, jaki jej przyświeca, to zbudowanie platformy wymiany doświadczeń pomiędzy młodymi adeptami nauki, a gronem profesorów-mentorów. Dodatkowym celem jest przedstawienie obszarów badawczych, nad którymi pracują ośrodki naukowe w Polsce. Wyjątkowym, utylitarnym celem jest popularyzowanie nauki. Dzięki tym wszystkim działaniom Konferencja integruje środowisko naukowe zarządzania i kieruje uwagę uczestników na aktualne problemy, wyzwania i trendy obecne w naukach o zarządzaniu

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Komitet Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk

Link: www.szkolaletnia.ue.wroc.pl


Studia podyplomowe – Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem we współpracy z CCC SA

Studia podyplomowe Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem to prestiżowy kierunek, opracowany i realizowany w ścisłej współpracy z CCC S.A. w ramach projektu STUDIUJESZ PRACUJESZ. Celem jest zdobycie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności menedżerskich potrzebnych do zarządzania ekspansją zagraniczną i rozwojem sieci detalicznych. Podjęcie studiów umożliwia praktyczne przygotowanie do pracy w międzynarodowej grupie kapitałowej. Jest to również gwarancja zdobycia zatrudnienia przez 50% absolwentów w ekspansji zagranicznej, marketingu, VM, planowaniu kolekcji, sprzedaży, HR, audycie wewnętrznym, finansach i controllingu.

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • CCC SA

Link: www.ccc.podyplomowe.ue.wroc.pl,  www.ccc.eu


Środowisko start-upów

Projekt mający na celu analizę środowiska start-upowego w Polsce. Podczas prac sprawdzana, czy środowisko organizacyjne wspiera nowe przedsięwzięcie i jest nastawione pro-aktywnie do nowych przedsięwzięć. Całe badanie zostało opracowane i zweryfikowane w podejściu sieciowym do organizacji. Podjęto również próbę analizy czynników wpływających na rozwój start-upów.

Publikacje:

  • Kurkiewicz, Analiza czynników wpływających na rozwój startupów. Studium porównawcze wybranych ośrodków miejskich w Polsce, Konferencja Młodych Naukowców „Nurty badawcze w ekonomii, zarządzaniu i turystyce”, Jelenia Góra, 10 stycznia 2015.
    Link: książka abstraktów
  • Trzaska, K. Migasiewicz, Strategia miasta w ujęciu sieciowym. Perspektywa zachowań przedsiębiorczych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, t. 64, nr 7, 2015.
    Link: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowe w Poznaniu 2015, t. 64, nr 7

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • EIT+

Akademia Talentów

Akademia Talentów jest najnowszym dzieckiem Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wynika ona bezpośrednio z naszej misji:

łączenia doświadczenia praktyków biznesu z wiedzą akademicką.

Akademia Talentów to miejsce dla ludzi, którzy chcą zadbać o swoją karierę zawodową inwestując w siebie.

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Link: www.at.ue.wroc.pl


Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Misja Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu:

Kształcenie kompetencji biznesowych studentów oraz łączenie doświadczeń praktyków biznesu z wiedzą akademicką.

Cele Forum Edukacji Biznesowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu:

  • Przekazywanie studentom i absolwentom Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wiedzy związanej z prowadzeniem biznesu,
  • Kształtowanie umiejętności studentów i absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu związanych z praktyką prowadzenia i zarządzania biznesem,
  • Uczenie sztuki rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem biznesem, wzbudzanie i rozwijanie przedsiębiorczych i przywódczych postaw studentów i absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,
  • Promowanie i kreowanie utylitarnych zastosowań nauk ekonomicznych.

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Link: www.feb.ue.wroc.pl


Projekt badawczy: Lider – menedżer sieci międzyorganizacyjnej

Znaczne przyspieszenie zmian zachodzących we współczesnych organizacjach wynika przede wszystkim z konieczności dostosowania się do globalizacji oraz mechanizmów rynkowych. Te dynamiczne zmiany, związane ze wzrostem złożoności i zmienności otoczenia, determinują rozwój współczesnych cech lidera organizacji. Jakie zatem należy posiadać cechy lider współczesnej sieci międzyorganizacyjnej? Odpowiedź na tak postawione pytanie było głównym celem naukowym niniejszego zadania.

Partnetrzy:

  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Link: Biblioteka Nauki